Nuffnang Ads

Monday 9 December 2013

Sakit Kepala. Stress?

Dua tiga hari ni sakit kepala.
Tak tau la stress ke darah tinggi.
Aku dah agak dah.
Bila jadi macamni mula la aku pikir siang malam sampai memudaratkan diri.
Sebelum ni aku relax je, ni lepas jumpa doktor minggu lepas.
Menjadi-jadi stress aku.
Siang malam pikie keje CAPD.
Haiii laaa..... Apa nak buat ni.

Masih berkecamuk.
Tensiioooonnnnnnyaaaaa.......!!!!!!
Makan ubat darah tinggi pon macam tak jalan.
Sakit jugak kepala tiap pagi.
Ke ada sakit lain yang aku tak tau ni.

Tapi orang macam aku ni ketegaq campur penakut.
Bila too much information, mula lah aku takut nak check sana sini.
Hari tu check jantung pon tak pasal kene buat angiogram.
Tengah berdebar-debar nak tunggu angiogram.
Pening kepala pulak memikirkan CAPD.

Terus terang, aku penat sebenarnya.
Penat nak jalani semua medical prosedur ni.
Serabut kepala, sakit badan, semua lah!
Dari kecik dah merasa.
Macam-macam.
Biopsy buah pinggang 3 kali.
Masuk tangkoff, bukak balik tangkoff.
Masuk IJC, hurmm..tak terkira.
Buat fistula, Ya rabbi sakitttnyaaa...!

Satu je aku bersyukur dapat merasa.
Melahirkan Arissa.
Ya, aku bahagia sangat di saat melahirkan Arissa.
Hilang semua sakit, terus lupa semua sakit bila Arissa keluar.
Betol orang cakap, di saat bayi kita keluar sahaja, terus pergi semua kesakitan tu.

Lenyap. 


Lupa. 


Bahagia.




Ya Allah, bila agaknya semua ni akan berakhir?
Mungkin bila aku sudah menemuiMu baru lah semua ni akan berakhir.

No comments :

Post a Comment