Nuffnang Ads

Friday 20 December 2013

Makan

Sejak dua menjak ni, makin seronok plak selera makan aku.
Hari tu sembang-sembang dengan Kak Ros (Kak Ros adalah staff nurse di bahagian CAPD).
Saja la aku tanya-tanya pasal CAPD.
Tanya pendapat semua.
Cerita kenapa aku kene suruh buat CAPD.

Pastu Kak Ros cakap, 
"Yana, kalo urea dalam badan kita tinggi, kita boleh rasa sendiri, contohnya, kurang selera makan, sesak nafas, badan rasa tak sedap".

Ok, bab badan rasa tak sedap tu ada la jugak kadang-kadang aku rasa. 
KADANG-KADANNNGGGG ye, bukan BANYAK-BANYAKKKKK.....
Pastu takde selera makan. 
Eh, aku ni dah melebih-lebih makan adalah.
Seronok je makan nasi, habis lak tu sepinggan penuh.
Bila dah habis makan baru pura-pura terkejut.
"Eh, banyaknyaaaa Yana makan , Abangg..."

Simptom lain, sesak nafas.
Ok, sesak nafas takde. Aku ok je.
Time tido ke, time berjalan ke, ok, takde sesak nafas.
So, aku pon tak sure la kenapa yang darah aku kotor tapi aku tak rasa simptom-simptom dia.

Semalam lepas balik dari office, terus capai mangkuk.
Tuang Koko Krunch, tuang susu, ngappp!!!
Hahahah....
Perlu ditekankan di sini, kat office sebelum tu dah makan mee hoon goreng Sarah bagi.
Siapa package cekodok lagi Sarah bagi.

Pastu balik rumah boleh lak kelaparan macam kan belom makan.
Malam sikit dalam pukul 9 malam, g beli lauk kat kedai tomyam depan rumah.
Di sini aku nak salah kan kedai tomyam ni, sebab dekat je depan rumah.
Ni semuaaaaa la niii...punca-punca malas masak dan kuat makan.
Hish....!!! kedai tomyam ni pon.
Masak dah la sedap.
Menyampah..!!!

Makan nasi banyakkkkkk.
Habis sepinggan penuh.
Hahahha...
Jadi kesimpulannya, suami kata aku ada bela buaya dalam perut.
Tak main la jin-jin ni.
Buaya terus..!!!

Ok, skang ni, aku nak tunggu apa menu hari ni.
Setiap Jumaat, company sponsor makanan sebab ada bacaan Yasin kat surau.
Jadi mari kita tunggu apa menu hari ni.
Hehehehe....


No comments :

Post a Comment