Nuffnang Ads

Monday 8 July 2013

Perginya Seorang Lagi Sahabat di HDU

Last Saturday sampai hospital awal.
Lepas breakfast kat kantin, terus ke HDU.
Lepak-lepak borak ngn Kak K.
Borak-borak lepas tu tiba-tiba Kak K kata Kak L da takde.
Innalillah....
Terkejut.
Last yang aku ingat jumpe Kak L Sabtu minggu lepas.

Time tu aku tengok dia macam x sehat sangat.
Tidur je.
Tak sangka itu la kali terakhir tengok Kak L.

Kak K cakap Kak L meninggal dunia on the way to Hospital Klang.
Besar dugaan Kak L ni.
Selain sakit buah pinggang dan perlu dialisis, Kak L juga ada kanser tulang.
Seminggu 2 kali berulang ke Hospital Klang untuk kemoterapi.
Subhannallah. Semoga roh nya dicucuri rahmat.
Allah lebih sayangkan Kak L.

Dah terlalu lama aku tgk Kak L menderita.
Ada satu kali tu, tulang Kak L sakit sangat sampai Kak L menjerit-jerit dalam HDU.
Merayu-rayu kat doktor, bagilah dia ubat tido.
Dia nak tido dan xnak rasa sakit tu.

Kami yg dlm HDU masa tu pon terkejut sgt.
Kak L x pernah mcm tu.
Tapi sampai satu tahap dia menjerit-jerit, aku pasti yang sakitnya bukan kepalang.

Ya Allah, hari demi hari, aku tgk ramai kawan-kawan di HDU pergi meninggal kami.
Masa aku juga belom tentu.

Al Fatihah buat Kak L.


No comments :

Post a Comment