Nuffnang Ads

Friday 13 December 2013

Rutin Biasa

Semalam dialisis.
Alhamdullillah... sampai-sampai je mesin dah ada.
Abg PG tunggu terus pasang.
Kesian dia, waktu rehat tapi belom makan lagi.
Takpelah Abg PG kan, amal jariah kat saya, pasangkan mesin awal.
Kihkihkih.....k kalo tak mesti kene tunggu sampai pukul 2.

Sebelum siap-siapkan barang nak pasang kat mesin.
Perkara penting kene tengok dulu.
Apa lagi, diet (makanan) laaa.....
Hahaha, semalam caterer bagi mee kuning.
Macam biasa, dengan ayam seketul.

Jadi aku awal-awal stand by 2 set.
Itu gaya-gaya orang tamak dan kelaparan ye.
Tapi orang tamak ni tak rugi, dia untung sebab dapat 2 pinggan dan dia makan sekali 2 pinggan dan kekenyangan.
Heheheh....

Macam biasa, dapat buah sekali, semalam dapat lai kuning.


Macam best kan? Hahaha....
Best laaa.....tawarrr...!!!
Aku makan bubuh black pepper.
So, ada berasa la sikit.


Smalam pakai mesin ni.
Aku tak minat sikit pakai mesin ni.
Sebab aku tak reti nak adjust sendiri.
Kalo mesin baru tu senang.
Aku boleh pandai-pandai adjust tempreture, adjust nak tarik berapa.
Kalo agak-agak nak cramp, pandai-pandai la adjust sendiri.
Tapi mesin ni complicated.
Kenapa ntah diorang design mesin complicated.


Semalam jugak lepas makan, aku tidur.
Tapi aku tidur stok yang tak boleh bangun punya.
Macam ko dengar apa yang berlaku kat sekeliling, tapi mata tak boleh bukak.
Kalo orang cakap macam kene tindih.
Tapi aku tak rasa aku kene tindih, maybe aku penat sangat.
Ye la, malam sebelum tu keje sampai kul 9 malam.
Pukul berapa ntah sampai rumah.

So, macam tak cukup rehat.
Pagi bangun, kul 8 dah masuk keje.
SO, masa dialisis peluang aku tidur.
Tapi semalam la first time aku try nak bangun tapi susaahhhh sangaaattt...
Pastu bila mesin dah habis pon aku tak sedar, yang aku sedar bila Abg Amir panggil nama aku nak off mesin. 
Baru aku boleh bukak mata.

Ok, itu je lah cite semalam.
Hehehe...boring kan?
Itu lah life aku bila pegi dialisis.

No comments :

Post a Comment