Nuffnang Ads

Tuesday 10 December 2013

Lepas Kahwin, Memang Berubah Kan? - Part 2

Sambung lagi, sebab hari tu aku rasa macam tak habis tulis.
Sapa nak baca Part 1, click Part 1.
Hahahah...
Sebenarnya bukan aku je berubah.
Aku perasan kawan aku pon ada yang berubah.
Tak lagi skype aku. Dulu hari-hari skype mengarut-ngarut.
Tapi takpe, perubahan ke arah kebaikan.
Kurang mengarut.

Lagi satu perubahan diri aku, aku jadi manjaaaa.....hahaah...
Manja ngn laki I laaa.... ngan orang lain takde.!
Before this, aku garang, sopan santun tu takde.
Kalo nak cakap tu main hambur je.
Lagi satu, aku anak sulung kan?
Memang aku garang, okayyy....
Tapi now takde. Lebih cool down.
Kadang-kadang je meletup.
Hehehe...

Tapi suami I banyak la ajar I erti kesabaran.
Chewahhh..... Ayaaaatttt....Poyooo!!!
Sekejap I, sekejap aku.
Apalagi? Nanti sat pikir.
Dulu bercakap tanpa pikir panjang.
Main hambur je.
Sekarang aku lebih diam. Malas nak cakap.
Kalo ada hal perlu cakap je baru aku cakap.

Aku jugak lebih bertolak ansur, dari segi harta benda.
Muahahaha....
Aku sayang barang aku.
Sebab dari kecik, Ibu dan Ayah ajar, kalo nak apa-apa usaha sendiri.
Jadi apa yang aku usaha, memang aku sayang.
Jadi lepas kahwin ni, kene share-share.
Even perfume aku pon suami aku nak shareeee jugakkkkk....
Huhuhuhu....
Takpe la...sebab die yang belikan, kan?
So die nak pakai, pakai la...

Lagi satu, lepas kahwin, aku lebih banyak pikirkan suami.
Kalo dulu, aku lebih pentingkan hati dan perasaan aku.
Macam ada wall di sekeliling aku.
Don't you dare mess up with me.
Siap aku gaduh balik!
Skang takdenya.... suami aku suruh aku bertenang.
Hahahah...katanya aku darah panas.
Sikit-sikit marah, sikit-sikit naik angin.
Tapi skang tidak lagi.
Ko nak buat apa, buat la. Janji jangan kaco keluarga aku.

Shopping!
Hahah, lepas kahwin, nafsu shopping tu dah takde ye.
Serius. Sandal aku ni pon dah setahun tak berganti.
Baju lagi la.
T-shirt dari zaman sebelum kahwin.
Rasa malasssssnyaaaa nak beli baju baru.
Maybe sebab baju aku dah banyak sangat???
Muahahaha....

Cuma lepas kahwin ni, aku belom berpeluang menadapat pengalaman menjadi seorang Ibu yang membesarkan anak.
Aku takde pengalaman tu, belom lagi.
InsyaAllah akan datang.
Aku ingin merasa perubahan menjadi seorang Ibu, dengan anak-anak.
Ya Allah, bila mungkin keinginan aku ni akan tercapai?
Berpikir-pikir jugak nak amek anak angkat ni.
Tapi........hmmm..question mark di situ....

No comments :

Post a Comment