Nuffnang Ads

Monday 2 September 2013

My Suami

Hari ni terasa nak cerita pasal suami kesayangan ku.
Eceh...mau x sayang.
Dia lah lelaki yang sanggup terima segala kekurangan aku.

                                                     Muka gembira dapat durian.

Suami aku berketurunan Kadazan Dusun.
Berasal dari Papar, Sabah.
And...Yes..!!! Orang Sabah memang HENSEM.
Wahhhh..... Over tau puji laki sendiri.
Biar la...sapa nak puji kalo bukan aku.

Dulu suami aku beragama Kristian.
Tahun 2005 suami aku memeluk Islam.
Suami aku sanggup terima aku, walaupon tau aku sakit.
Tau segala-gala risiko kalo kahwin dengan aku.
Salah satunya, kami kehilangan anak kami.
Lahir tidak cukup bulan dan dugaan ketika mengandung.
Tapi suami aku x pernah mengeluh.
Setia melayan setiap karenah aku, rengek aku, mengada aku dan baran aku.

Ye, aku memang panas baran.
Tapi tu la, setiap manusia diciptakan berpasangan.
Aku baran, suami aku sangat cool.
Lagi satu, suami aku suka pikir positif je.
Mencik tau, kadang-kadang nak ngumpat ngan dia pon x boleh.
Contoh la kan,

Aku : Bang, orang tu kan...dot...dot..dot...

Pastu kan, suami aku mesti jawab,

My Suami : Biarla...kita xtau kenapa die dot..dot..dot...

Jadi terbantut aku nak mengumpat. Ini contoh. Hahaha....
So, kesimpulannya, aku banyak belajar dari suami supaya lebih bersabar dan tenang.
Aku perasan, sejak lepas kahwin, aku memang lebih tenang.
Dulu, sikit-sikit melenting.
Kuat mengamuk dan segala jenis baran la.
Tapi skang aku lebih cool down.

Suami aku juga setia menghantar aku seminggu 3 kali ke hospital.
Pegi balik hantar dan berjemput.
Sebab aku lepas dialisis x boleh drive.
Selalu kaki cramp.
Kalo nak cerita, terlalu banyak jasa suami aku sepanjang masuk tahun ketiga kami berkahwin.

Masa aku pakai halia tu lagi la, suami siap tolong lapkan badan, lapkan muka.
Ye laaa...tangan, kaki semua berbungkus.




No comments :

Post a Comment