Nuffnang Ads

Monday 23 December 2013

Result Exam

Minggu lepas kecoh kan budak-budak amek result PMR.
Aku teringat zaman-zaman kegemilangan aku time UPSR dengan PMR dulu.
Hehehe..orang kan suka nak tanya-tanya result orang lain ni.
Aku sikit tak heran.
Ko nak dapat berapa A pon ko punya pasal (sebenarnya takut nak tanya orang sebab takut malu kalau aku sendiri dapat result teruk)
Hahahah.... tapi serius, aku tak peduli.
Lagi pon aku tak target pon aku nak dapat berapa semua.

Yang aku ingat, masa UPSR orang semua dah dapat tengok ni, result tu tampal kat papan kenyataan kan.
Aku masih terhangak-hangak tak nampak lagi berapa aku dapat.
Orang pendek la katakan...
Mana nak nampak laju-laju.
Puas aku cari.
Pastu member tanya, aku dapat berapa?
Aku cakap la, tak nampak laaa...
Orang berebut-rebut kat papan kenyataan tu.
Benci betol, aku pendek, di tolak-tolak je ke belakang.
Jadi kawan aku pegi la tengok kan.
Pastu dia lak menjerit.
Woiii, Liyana dapat 5A..!!!
Aku boleh tak percaya, hahaha..aku ingat diorang tipu aku.
Bila aku tak percaya, baru la member-member aku ni tolak aku ke depan.
Bagi aku tengok sendiri.

Muahaha....aku mana percaya diri sendiri boleh dapat 5A.
Tapi Alhamdullillah laa....memang 5A.
Pastu semua masing-masing sibuk pulak kat public phone kan.
Zaman tu mana ada hp segala ni.
Beratur la kat public phone memekak-mekak nak tepon parents.
Hahahha...public phone plak depan bilik guru.
Dah kene marah.
Eleehhhh cikgu ni, biarla kan orang nak excited kejap.
Itu citer UPSR.

Masa PMR pulak, ingat-ingat lupa.
Tapi yang aku ingat masa nak amek result tu, ayah aku tak hantar pon.
Sebab dia tak nak bangun tidur.
Kejut mintak tolong hantar ke sekolah je pon tak nak bangun, dia suh amek petang.
Boleh macam tu? Tak harap la kot aku dapat straight A's.
Tapi aku tak ingat la camne boleh sampai sekolah.
Aku naik bas rasenya.
Hahahah...gile kesian.
Orang lain mak bapak sibuk tunggu kat luar dewan.
Hahahah....

Pastu aku diam-diam je pegi amek slip kat guru kelas.
Ye la, xde la semangat sangat, sebab again, aku pon tak sangka.
Bukan aku je tak sangka, semua orang pon tak sangka.
Aku amek slip pon, guru kelas tak perasan aku dapat berapa.
Dia bagi je aku sign dan amek slip.
Aku tengok semua A.
Pelik jugak, tapi again....? Alhamdullillah.....

Pastu seperti biasa geng-geng yang nak tau result orang ni.
Banyak jugak yang aku ingat, tanya muka stok-stok berlagak kan.
"Yana ko dapat berapa?"
Aku tunjuk je slip.
Terus diorang kecoh, wahhh...ni lagi sorang dapat 8A.
Masa tu nak kira kot berapa yang dapat 8A dalam sekolah.
Pastu memang aku ingat ade classmate aku ni kuar kenyataan,
"Camne ko dapat 8A weiii, ko tido je pon dalam kelas dapat 8A?"
Hahaha, tak payah diorang nak terkejut, aku pon terkejut.
Muahahaha.....

Tapi itu semua memang kenangan la.
Kenangan masa amek result.
Owh lagi satu, masa amek result UPSR, ada jiran aku ni pon amek result UPSR jugak.
Pastu kecoh la kan tanya-tanya aku dapat berapa.
Jadi aku tanya la dia dapat berapa, dia muka bangga cakap dapat straight A's.
Pastu aku pon cakap la, sama la, semua A.
Ok, so kitorang sama la kan?

Pastu masa PMR, aku tengah relax-relax kat rumah, dia tepon.
Suara bangga ok, nak tau aku dapat berapa.
Pastu macam biasa...aku mesti la nak tanya dulu dia kan?
Bagi la dia peluang nak riak result dia dulu macam masa UPSR dulu.
Pastu dia jawab, "Aku dapat 7A 1B, kau?".
Aku ooooo dulu...tak sampai hati nak bagitau sebab masa dia jawab tu excited gile ok.
Muahahaha...lepas tu aku pon jawab, bagi jaga hati kan...muahahaha....
"Oooo...terer la jugak, 7A.. (nampak tak jugak di situ, aku jaga hati ok), aku dapat straight A's."
Pastu dia tanya, straight tu berapa? 8A? Hahaha..ye la diikkk nonn...
Takkan aku amek 10A pulak.
Agak-agak la...aku ni bukan la hebat sangat nak amek A banyak-banyak.
Hehehehe....

Kesimpulannya adik-adik...
Kalo result tak penuh dan tak paling gempak, jangan kecoh tanya orang.
Nanti diri sendiri kecewa bila tau result orang.
Diam je macam aku.  (tak ada tanda-tanda riak kan???)
Hahahaha.....






No comments :

Post a Comment