Nuffnang Ads

Thursday 8 November 2012

My Day on Thursday

Hari ni Thursday, rutin biasa, kul 1.15pm kang, dgn menggelupur nye g spital. Aku ni terkejar2 masa, sbb hubby perlu balik ke kilang tepat kul 2. (Thanks hubby selama ni hantar saya g spital, saya x bley drive sendiri wktu lepas dialisis sbb kaki akan cramp - bahana suke tak terlupa makan Calcium Carbonate.)

Time aku smpi kul 2pm kt HDU, ramai patient da attach to machine da, kiranye aku paling lambat la shift tu. Huhuhu, tp nk wat cmno kan, aku keroje, kene ikut time keroje, tgh hari baru boley kuar.

Dan selalu nye aku xkan singgah ke kantin, sbb......wlwpon nafsu makan aku kurang akhir2 ni, tapi....
nafsu membeli makanan (apalagi dgn pelbagai lauk yg ade kt Kantin Hospital Serdang tu) aku mcm syaitooooonnnnirrrrrajiimmmmm....!!!

Hahahah, jd aku akan singgah kedai buah dan kedai surat khabar je. Dlm HDU nnt, aku adalah patient yg paling xtau malu utk mntk diet hospital (makanan yg disediakan pihak hospital dipanggil "diet" sbb kirenye menu die diet yg sesuai utk pesakit dialisis) yg tawar xde rase, tp aku ade perasa-an.... So, aku adalah patient yg dgn happy nye akan makan makanan tawar tu tanpa ragu2. Hahaha






Ok, yg botol kecik tu nmpk x? Itu la perasa-an aku...ahhaha...pastu yg belah kanan pack hitam2 tu, itu menunjukkan meja ini dipenuhi oleh budak yg tamak diet hospital. Smalam depa bg kuew teow. Balik umah, aku jadi kan char kuew teow.. Hehehe..Yg bekas putih tgh tu, preparation la, nk tapau diet2 hospital yg tidak diminati oleh semua org tu, (kecuali aku..!!!)


Dan kt shift aku, ade seorg Aunty India yg selalu menemani suami die, sgt baik utk menolong semua patient lain dlm HDU tu...tolong g kantin ke, tolong amekkan diet aku ke, tolong tukar air ke, mcm2 la yg die tolong (pihak hospital patut bagi elaun kt Aunty ni..hahaha)

p/s : Owh lagi satu, aku bukan la seorg yg suke mengambil gambar, jd sorry la yek, blog aku bukan blog bergambar. Hahahaha..mungking hari ni aku try la amek gmbr kot,kotttt la...kalo ade update dlm entry ni, maknenye ade gmbr la tu. Hihihi




No comments :

Post a Comment