Nuffnang Ads

Tuesday 24 September 2013

Ubat Habis....Hadoiii...

Malam tadi masa nak makan ubat tengok ubat habis.
Sebab masa darah tak managed tu kan, doktor tak dapat nak order ubat.
Sebab result darah takde.
Ubat aku memang semua da habis.
So doktor order untuk seminggu sementara tunggu result darah keluar.

Dan last week doktor order.
Tapi macam biasa, bukan senang ye nak amek ubat walaupon ko datang 3 kali seminggu kat hospital.
Ye la, aku datang mengejarkan nak dialisis.
Sampai hospital pukul 1.30pm terus masuk HDU.
Sebab apa terkejar-kejar?
Sebab berebut mesin. Hahhaah....
Kadang-kadang banyak patient tumpang menyebabkan patient regular plak yang tak dapat mesin.

Kalo aku miss tak dapat mesin pukul 1.30pm tu alamatnya pukul 4pm baru dialisis, okeyyyy....
Penat woiiii macam tu.
Pukul 8 lebih baru habis.
Pukul berapa ko nak makan, nak masuk keje balik?
Nak mandi, nak tidor.
Rumah bukan dekat.

Jadi kalo aku da terlekat dengan mesin, cuba cerita bila aku nak amek ubat?
Hahaha...jadi di sini la kita perlu meminta tolong dengan sesape yang nk tolong kita.
Nasib la kalo ada sesape nak tolong.
Semalam aku da minta tolong Abang Balan.
Tak tau la die ada tolong amek tak semalam.
Kalo ada, ada la hari ni.
Kalo takda, malam ni aku pegi beli dulu Prednisolone kat klinik sebijik dua.

Prednisolone je la, sebab kalo tak makan prednisolone ni, badan aku sakit-sakit.
Da terlalu lama kot makan ubat ni.
Sampai aku rasa memang bergantung ngan ubat ni.

No comments :

Post a Comment