Nuffnang Ads

Wednesday 4 September 2013

Sedih & Rindu

Tadi bukak FB, ternampak gambar anak Kak Ika.
Kak Ika is my cousin, antara cousin yang rapat.
Dah besar dah Qaisara Nur Iman.
Aku baru tengok sekali je masa dia umur sehari, belom bagi nama pon masa tu.
Aku visit masa Kak Ika kat wad lagi.

Sekarang Qaisara da sebulan.
Tak tahu bila ada kekuatan nak tengok lagi.
Actually, masa aku pegi tengok Qaisara tu, baru lepas dialisis, straight naik wad.
Dengan suami la of coz...
Jadi, masa aku tengok tu, aku yang beriya-iya tengok dekat.
Suami duduk jauh je.
Borak-borak ngan Pak Itam (ayah Kak Ika).

Masa nak balik, suami pesan bagi duit kat baby.
Pastu aku cakap la, "Abang bagi la...abang belom tengok pon baby kan?"
Jadi suami pon cepat bagi, tengok sekejap, dan minta diri untuk balik.

Rupa-rupanya, masa kami turun daripada wad tu, suami kata, dia sedih tengok baby girl.
Die rindu Arissa.
Sebenarnya aku pon rindu, dan x tahan bila tengok baby Qaisara, tapi aku tahan je sedih aku.
Memang niat nak melawat kan?
Bila suami cakap macam tu, serta merta aku rasa bersalah bila suruh suami bagi baby duit tu.
Sebab masa suami bagi duit tu la, suami tenung muka baby.

Qaisara, Mak Long x dapat visit awak selalu-selalu k?
Lagi-lagi bila awak masih baby ni.
Tunggu besar sikit, maybe Mak Long dan Pak Long ada kekuatan visit awak lagi.
Mak Long doakan Qaisara membesar dengan sihat di samping kakak Mia dan abg Hakim, k?
Nanti-nanti kalo Pak Long ok dan ada kelapangan Mak Long datang visit awak.

Ok, Kak Ika, Yana rindu akak jugak.
=)




No comments :

Post a Comment