Nuffnang Ads

Monday 2 September 2013

Bungkus Halia

Kali ni bukan resipi masak-masak halia ye.
Ini resipi masak kaki dan tangan aku bungkus ngan halia.
Aku g berurut kat satu Sifu ni di Cheras.
Then kene bungkus halis, nak buang angin dan toksik.

So, setuju je la, x tanya pon camne bungkus halia tu.
Sekali amek kau... terkejut aku.
Mau dekat dua kilo satu kaki.
So, aku bawak dekat 8 kilo halia semalam.
Dan kene pakai 18 jam.
Merasa la meraung-raung pedih.
Kesian suami aku, x tentu arah jugak bila aku menangis-nangis.

Mau x nangis, halia yang ditumbuk 2 kilo balut kat tangan aku.
Sakit jangan cakap la..
Redha je, sebab bayar RM 344 untuk buat bungkus halia ni.
Tu pon terkejut jugak bila Sifu cakap harga tu.
Tapi bayar kat wife die.
Die x amek duit tu.
Itu kira duit upah wife die dan duit halia dan herba.
Sebab wife die tumbuk halia-halia tu.

                         Masa proses balut kat kaki. Tengok betapa besarnya bungkusan tu.


                                                    Ni balut kat tangan plak.


Suami aku cakap aku macam iklan bateri Energizer tu. Tangan dan kaki besar.
Huhuhu, muka pasrah tahan pedih.

Kene pakai untuk 18 jam, bayangkan...!!!
Aku tido pon pedih dan panas je rasa.
Hoiii, tahan je la...
Ni hasil lepas bukak.
Terkejut beruk lagi.
Kaki tangan aku sume biru.
Dan halia tu, masa pakai warna oren terang.
Bila bukak lepas 18 jam, jadi hitam.




1 comment :

  1. Saya dah add blog awak...jemput add blog saya juga yer...baru belajar nak berblog...

    ReplyDelete