Nuffnang Ads

Thursday 12 September 2013

Darah Tak Managed....Again...!

Semalam ada appointment untuk Klinik Nephro.
Setiap 3 bulan ada untuk semua pesakit dialisis di HDU.
Untuk review semua result darah setiap 3 bulan.
Klinik start pukul 2.
Tapi menunggu dekat sejam.
Ramai patient kot.... Sedapkan hati.
Padahal seorang patient pon belom dipanggil masuk. Hahahah....

Dalam pukul 2.50pm macam tu dapat jumpe doktor.
Masa doktor check-check pc dia, dia kata result darah takde.
Meaning staff HDU tak managed.
Tak managed macam mana tak tau la aku.
Yang aku tau minggu lepas memang ada amek darah.
Banyak....
Tapi result takde.

So doktor suruh repeat amek darah hari ni.
Pastu aku tanya, 

Aku : Amek darah lagi?
Doktor : Ye.
Aku : Alaa....kene bayar lagi la RM 70 lebih.
Doktor : Kene bayar? Kenapa pulak kene bayar?
Sister : Memang kene bayar, caj makmal.
Doktor : La....saya tak tau pon kene bayar ni. Kenapa kene bayar, sebab bukan goverment ke?
Aku : Ya, sebab setiap kali amek darah saya akan dapat bil dalam RM 70 lebih macam tu. Kalo amek lagi sekali ni, kene bayar lagi la.
Sister : Takpe, yang repeat ni nanti saya bincang dengan kerani HDU. Tak perlu bayar.
Aku : Oooo..ok la kalo macam tu.

Heheheh...Alhamdullillah....
Kalo aku tak cakap macam selalu, mesti bil aku bertambah nanti.
Selalu jugak aku kene macam ni.
Datang klinik, tapi result darah takde, tapi BIL HOSPITAL ada.

2 comments :

  1. Bayar juge ke bil tu kalau resultnye tak de? Kalau akak, mati akak tak nak bayar... mesti akak akan gaduh dulu tanya how they generate bill kalau kita tak pi amek darah? Kalau ada bil, means kita dah amek darah dan MESTI WAJIB ada result... nak kena lah staf yang incharge tu jawabnya, hish... hu hu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Darahnya mmg amek kak, tapi tak di uruskan, jadi result tak keluar.
      Second time amek semalam tak payah bayar pon. Sebab hari tu da cakap ngn doktor pasal sistem bil hospital ni.

      Delete