Nuffnang Ads

Wednesday 18 September 2013

Novel

Lama aku tak beli novel.
Baca apatah lagi.
Sejak umur da meningkat ni, makin malas membaca.
Yang aku baca pon Kosmo!
Itu pon kalo CIk Abang ada beli.
Koleksi novel kat rumah banyak.
Penulis kesukaan aku Norhayati Berahim.
Banyak jugak buku tulisan dia aku beli.

Tapi semalam minggu lepas pegi Popular kat Nilai.
Aku cari-cari, macam takde dah buku Norhayati Berahim.
Hishhhh....
Aku da semangat ni nak beli sebijik.
Banyak penulis yang aku tak kenal.
Hahahah....
Macam la aku kenal sangat semua penulis.

Dulu masa zaman sekolah, Ahadiat Akashah aku hadap.
Habis sekolah aku beli Norhayati Berahim dan Maa Lee Chuswan.
Da lama tak beli.
Clueless jap tengok betapa banyaknya novel baru.

Lagi satu aku menyampah, orang-orang yang pinjam novel aku.
Buat-buat lupa sampai aku pon lupa aku ada bagi pinjam.
Geram tengok rak buku tu da rongak-rongak susunannya.
Nak pegi mintak, aku pon tak ingat.
Eeeeeee.......!!!!
Tolong laaaaa..... kalo da pinjam tu, reti la pulangkan.

Jadi end up, aku amek satu novel.
"Sesaat Cukup Bagiku"
Kisah suami gila talak.
Sampai sanggup cari cina buta untuk isteri dia.
Hmmm....
Da habis baca da pon.
Aku kalo hadap, memang terus habis.
Dah takde bahan bacaan selain suratkhabar.

Tunggu la bulan depan beli lagi sebijik.
Bulan ni da banyak belanja.
Huhuhuhu....

Tapi bila da start baca novel ni, jadi addicted kan?
Aiyoooo....

No comments :

Post a Comment