Nuffnang Ads

Wednesday 21 August 2013

Sedihnya Rasa Hati

Semalam ada appointment Klinik Pembedahan Am.
Tujuannya untuk bincang dengan surgeon, boleh tak nak buat satu lagi fistula di tangan kiri.
Fistula di tangan kanan masih elok, masih berfungsi.
Cuma ada block di banyak area yang menyebabkan proses dialisis pon tak berapa nak berkesan.
Meaning, darah tak berapa nak bersih.

Tapi ikut keadaan yang aku rasa. Aku sendiri rasa badan aku ok.
Takde pening, takde muntah. Selera makan alhamdullillah, banyak makan. Hahaha...
Maybe da biasa. Da biasa bawak badan dengan creatinin yang tinggi.

So, lepas berbincang dengan doktor, doktor pembedahan am tu kata aku x sesuai untuk develope fistula baru, sebab bahu belah kiri pon ada blok.
Doktor x sarankan. Takut da buat fistula tapi tak boleh guna.
Doktor suruh bincang dengan doktor nephro untuk alternatif lain.
Dangg!!! Aku da tau da ape alternatif tu.
Tentu la CAPD. And doktor tak faham kesusahan aku perlu bekerja.
Dan kat tempat kerja ni sangat tak sesuai untuk buat sendiri CAPD.

Dan suami kata, x payah buat apa-apa dulu.
Teruskan dengan Heamodialisis.
Lagipun, fistula aku ok. Masih ada gegaran.
Cuma darah kurang bersih.
Takpe, selagi aku nyenyak tidur, badan tak sakit-sakit, I'm okay with that.
Taknak ganggu lagi dengan apa-apa prosedur.
Cukup la I'm suffering all this years.

InsyaAllah, suami nak bawa aku ikhtiar rawatan akuputur.
Kalo itu pon tak menjadi, aku sanggup buat CAPD.
Tapi kita kena ikhtiar dan doa.
Jangan terus give up bila doktor kata tak boleh buat itu, tak boleh buat ini.

Remember, I've been through worst than this.
I lost my baby.
I'v been through daily heamodialisis.
And been sick from i was 8 years old.

Please pray for me.
Doakan aku, doakan aku tabah, dan sihat.


No comments :

Post a Comment