Nuffnang Ads

Thursday 29 August 2013

Gastrik

Semalam aku kene gastrik lagi.
Tiba-tiba je, dalam kul 4 petang macam tu.
Padahal dah lunch tengah hari tu.
Mula-mula ingat macam sikit je, sapu la balm panas.
Bancuh air panas, hirup perlahan-lahan.

Sekali da nak balik kul 5.30pm pon x ok.
Huwaaa...... sedey betol, sakit perut aku.
Geram la, padahal bukan x makan, makan.
Cuma x makan nasi je.
Pagi makan mee hoon, tengah hari makan soto.

Suami da bebel, 
"Yana bukan makan banyak, ingat Abang x nampak, makan pon sikit je, x luak soto tu".
Bukan aku xnk makan banyak, tapi aku cepat kenyang, dan aku cepat lapa.
Tu la korang asyik baca aku asyik lapa mencari biskut.
Balik tu kelam kabut order nasi kat Restoren Shukri.


Menu pilihan, udang goreng kunyit dan ayam goreng kunyit.
Kuah mintak sup kosong je.
Dan x larat nak pikir panjang, perut aku sakit.


Sayur, aku order kacang panjang goreng telur.
Menu ni memang xde kat mana-mana restoren tomyam.
Ni special request.

Tapi lepas makan, baik sekejap je. 
Tengah rehat-rehat, sakit balik.
Kesudahannya, sepanjang malam aku tido-tido ayam je.
Guling-guling tahan sakit.
Suami belikan Gaviscon paket tu 2 paket.
Tak sangka sakit teruk sampai semalaman.
Jadi dua-dua paket aku telan.
Bila telan tu, lega la sikit.
Dapat lelap dalam sejam.
Pastu terjaga sebab sakit balik.

Suami sambung bebel balik,
"Tu la, dulu da kene teruk x beringat, suruh makan, makan main-main".
Ada ke die kata aku makan main-main?
Huhuhu, lepas ni beringat, pagi-pagi kul 10am tadi aku da makan nasi. Hahahah



No comments :

Post a Comment