Nuffnang Ads

Monday 15 April 2013

Sabah Part 4 : Shopping Buah-buahan

Hehehe, lantak la kan nak cerita sikit.
Padahal ni pergi hari yang sama je.
Sebelum sampai Kampung Luanti Fish Spa tu.
Kami singgah Pekan Ranau.
Shopping-shopping buah.
Best jugak.
Macam-macam buah ada.
Pastu tempat tu sejuukkkk je.. Nyaman.
Macam Cameron Highland.

Pemandangan dari atas bukit. Cantik. Lapang je..

Atas Kiri : Buah Terap.
Atas Kanan : Durian Belanda.


Aku tak suka amek gambar sbb ni la. Macam Ikan buntal je rupanya.

With Ija.

Strawberry. Manis-manis semua. Takde masam pon.

Ini adalah Buah Dalit. Bukan durian ye. Buah ni kecik je. Isi kaler merah. Macam durian la jgk tekstur die, tapi rasa lagi lemak.

Bawah : Buah Bambangan.

Tengok isi die kaler merah.

Ini Buah Terap. Bukan kami makan. Orang lain makan. Kami snap gambar nk tunjuk isi die macam mana.



Muka gembira dapat buah terap. Kat Semenanjung takde buah ni. Ntah, ke aku yg tak penah jumpa?

Semangat pilih Salak. Hahaha. Aku haruslah sibuk update Foursquare.

Abang :"Nak banyak mana ni?"
Aku : "Beli la ikut suka."


Tak habis lagi pilih salak.

Pemandangan sebelum sampai Ranau. Sejuk gila. Tak payah bukak aircond.



Jeff dan Ija. Tgk tu Jeff da borong berapa banyak.


Terap lagi.

Dalit.


Ada Manggis juga. Kanan tu Buah Bambangan. Bawah Kiri tu Buah Mata Kucing. 


Limau kecik. 

Selesai sesi membeli belah buah-buahan.
Ija ada beli Buah Lemak Manis.
Buah tu rasa macam kuih pon ye.
Lupa nak amek gambar.
Jadi aku Google je la ye.

Buah Lemak Manis. Pinjam gambar dari blog orang. Rasa buah ni serius macam kuih.

No comments :

Post a Comment