Nuffnang Ads

Sunday 14 April 2013

Sabah Part 3 : Kampung Luanti Fish Spa

Hari ke-7 kat Sabah.
Kami pergi Poring, Fish Spa.
Ija jadi tour guide.
Jauh perjalanan.
Sewa kereta je.
En.Suami drive.
Lenguh bontot dalam kereta.
Nak sampai kat Fish Spa tu je 3 jam dalam kereta.

Nak masuk kene bayar jugak.
Tapi aku tak tau berapa.
Ija sebuk nak bayarkan. (Arghhh..tarik rambut. Sampai Sabah mmg duit aku tak laku)

Nampak tak ikan tu? Besar baq hanggg. Ikan kelah. Menjerit-jerit aku.

Suami seronok. Dia kan suka ikan. 
Ni ikan kelah.
Memang lepas bebas kat sungai tu.
Sungai Moroli tak silap aku.
Cantik sungainya.
Ikan-ikan dia pon peramah. Tak takut orang.
Aku je takut, sebab die sedut-sedut kaki.
Gila geliii....!!!

Tersengih kat atas tebing je. Tak berani masuk. Tapi pastu Ija tarik aku masuk sungai.
Mula-mula aku tak berani nak masuk
Ikan besar-besar.
Pastu ade plak yg ikan kecik-kecik ni, siap gigit plak sket.
Terkejut aku. Melompat naik tebing balik.
Pastu Ija tarik. Haa..terjerit-jerit la menahan geli.



No comments :

Post a Comment