Nuffnang Ads

Thursday 13 December 2012

Gastrik Datang Lagi....!!!

Gastrik datang lagiiii....!!! (sila bace macam "Tora datang lagiiii!!!") Malam Selasa minggu lalu, gastrik aku datang lagi. Sebabnya tak lain tak bukan, aku tak makan dari pagi. Memang aku mengaku salah aku. Tapi sebab-sebab aku tak makan adalah kerana, lidah aku luka, langsung tak boleh menerima makanan pedas.

Hoiiii, stress nak cari makanan tak pedas. Malaysia ni kan mana reti jual lauk-pauk tak pedas. Kita kan kaya dengan Masak Lemak Cili Padi, Asam Pedas, Kari Kepala Ikan, Sambal Udang Petai...

Lauk-lauk tu semua aku suke, malangnya, kalo aku makan, boleh meleleh airmata, bukan sebab meleleh airmata sebab pedas. Tapi sebab sakit. Sakit sebab lidah luka. Ok, stop cerita pasal lidah luka.

Jadi malam tu, dengan berguling-guling kembali sebab gastrik, nasib baik ade stok GAVISCON kat  rumah. En.Suami pon dengan baik hati goreng kan Bebola Ayam Ayamas. Dapat la alas perut sket.
Lepas je makan, mungkin sebab perut da masuk angin, muntah pulak. Haishhh...mesti En.Suami risau. Maafkan saya En.Suami. Hehehe..lepas ni janji akan buat lagi. Hehehe...



Jadi, lauk pauk yang aku boleh terima sekarang hanyalah, Ikan Goreng, Udang Goreng Butter, Kicap dan Telur Mata. Huhuhu, sedey kan??? Hidup kat negara yang kaya dengan lauk-pauk yang best, tapi aku boley makan makanan bergoreng yang tak pedas je. Mengada punya lidah!!!

No comments :

Post a Comment