Nuffnang Ads

Wednesday 9 October 2013

Sibuk

Tajuk ye ye sibuk.
Bukan sibuk apa.
Sibuk mencari rumah sewa.
Aku kene pindah secepat mungkin sebab tuan rumah yang pandai lagi bijaksana tu, 
tak bayar rumah die sampai kene lelong.
Dan aku baru tau 2 minggu lepas bila dia tampal surat depan rumah.
Tension giler. Rumah tu nak lelong 22hb Oktober ni.

Tapi takpe, yang aku nak citer ni, aku da berjaya dapat rumah sewa.
Bukan aku la yang cari tapi.
My suami yang cari.
Dapat area jauh sket.
Huwaaaa....sedeh nyaaaa.... sapa nak bagi makan Belang bawah flat aku nanti?
Belang ni kucing terbiar yang aku bagi makan sejak dia kecil.
Sekarang manja giler tergedik-gedik. Rasa nak pijak.
Asal nampak aku suami isteri, terus terguling-guling baring suruh orang gosok perut dia.

One day tu, aku keluar rumah tengah hari, nak g hospital dialisis.
So, tangan penuh la dengan beg dialisis, handbag dan bag laptop.
Belang nampak aku, terus mengada-ngada terlentang suruh gosok perut die.
Aku tak layan, sebab tangan aku penuh, malas nak mencangkung.
Alih-alih dia gigit kaki aku!!! Gigit manja la tapi.
Macam kene cubit...gitu..
Terkejut aku... Terus rasa sedeh.
Sapa nak layan dia bila kitorang pindah nanti.

Aku tak boleh nak bela, sebab rumah yang aku nak pindah ni pon sama jugak, rumah flat.
Tingkat tiga jugak. So, berpikir-pikir la aku.
Cadang nak export balik Seremban.
Wakakakaka....mesti Ibu bising.
Asal kucing aku sayang je export ke Seremban. Tapi taknak bela.!
Bukan aku tak bela woiiii...!
Tapi masa takde, tak larat sebab dialisis lagi, kerja lagi. 
Time bila pulak aku asyik nak menggosok perut dia kan?

Okay, berbalik pada citer asal.
Alhamdulillah, da dapat rumah sewa.
Tapi aku agak ketakutan ni, nak kemas nak pindah.
Huhuhuhu....barang rumah aku banyak giler weiii...!!!
Huwaaaa...... nanges....!
Camne nak kemas, kotak hapak pon takde lagi.
Rumah baru pon belom basuh.
See...tak sempat pon jenguk rumah baru lagi.

Deposit sume da settle.
Jadi bulan ni, mengikat perut la kita ye.
Mana taknye, habis da gaji aku laki bini bayar deposit.
Hambik...! Nak pindah tergesa-gesa, mana sempat merancang kan?

Jadi skang cube citer kat aku?
Camne aku nak packing ni? Kotak takde.
Jangan cakap suruh beli kotak pulak. Duit pon takde ye....

Haaa...lagi, semalam time aku sibuk-sibuk nak tapau ayam yang makanan hospital bagi,
time tu la doktor nak bising ke aku suruh buat tangkoff untuk CAPD.
Aku taknak!!! Camne nak cakap ngn doktor ni ek.?
Buat masa ni aku memang taknak CAPD.
Tak bersedia. I know myself.
Tak terlalu rajin nak mengadap CAPD tu 4 kali sehari.
Jadi belom bersedia.
Camne eh? Camne eh?
Camne nak habaq kat doktor ni?

Haaa.....jadi itu la sikit sebanyak kesibukan aku minggu ni.
Bukan sibuk fizikal.
Sibuk serabut kepala otak.
Serabut dengan rumah, serabut dengan doktor.
Serabut dengan Si Belang lagi.

Haish....

No comments :

Post a Comment