Nuffnang Ads

Wednesday 2 October 2013

Lepas Kahwin, Memang Berubah Kan? - Part 1

Korang macam mana?
Lepas kahwin ada berubah tak?
Maksud aku berubah ke arah kebaikan, pergaulan dan percakapan.
Macam aku, aku memang sedar, aku tak macam dulu.
Huhuhuhu.... rindu sangat sebenarnya nak lepak ngn kawan-kawan.
Nak jumpe mak angkat aku, nak lepak tido umah Syazrah.
Tapi tu dulu, sekarang tak boleh.

My suami kata, kalo nak lepak boleh, tapi jangan tidur rumah orang.
Nanti dia rinduuuuuu..... Huhuhu....
Sebenarnya aku pon rindu weiiii even kalo aku keluar melepak dengan cousin pon.
Walaupon sekejap, aku tetap rasa lain.
Sebab da biasa sangat ada suami di sisi.
Lagi-lagi kitorang satu tempat kerja.
Memang tak berenggang. Kecuali bila aku pegi dialisis dan suami pegi main bola.
Kadang-kadang bila dia pegi main bola aku tak ikut.
Tapi selalunya aku ikut, ahahahah.... 

Pastu sekarang kalo nak keluar, mesti tunggu dia, sama ada die free tak, die sihat tak nak drive.
Kalo tak, jangan harap dapat keluar.
Sebab aku cakap, lepas kahwin ni, memang aku berubah laaaa.....
Tambah mengadaaa...!!!!
Tiba-tiba tak berani naik public transport. Cehhh...!!!!
Dulu kemain lagi. Tiap-tiap minggu balik Seremban masa aku kat Kelana Jaya.
Dari naik bas, naik LRT, naik bas balik sampai Seremban, pastu naik teksi plak sampai rumah.
Sanggup jeee.....!
Sekarang nehi..!!!
Rasa insecure je kalo sorang-sorang. Hahaha...
Mengada kan..??? Aku pon rasa aku mengada jugak..!

Kalo aku balik Seremban pon kan, kalo ada Wawan, kalo suami taknak keluar, sanggup suruh Wawan drive tuuuu. Hahaha....
Padahal yang ada lesennya aku.
Tapi aku rasa atas faktor kesihatan pon ye jugak.
Zaman-zaman aku berani dan tak penat naik public transport tu, zaman aku belom dialisis.
Takde rase penat pon.
Sekarang sikit-sikit penat. Nak berjalan pegi production tu pon berat bontot ni.
Huhuhuh.....

Sekarang kesihatan pon makin merosot.
Moga-moga Allah kembalikan kecergasan aku waktu dulu.

No comments :

Post a Comment