Nuffnang Ads

Wednesday 16 October 2013

Seorang Lagi Sahabat di HDU Pergi Meninggalkan Kami

Selamat Hari Raya Aidiladha.
Semalam raya aku tak kemana pon, kecuali hospital.
Selebihnya kat rumah kemas apa yang patut.
Hujung bulan ni nak pindah da.
Dapat berita sedih semalam.

Seorang lagi sahabt di HDU telah meninggal dunia.
Mendiang Uncle Batumalai.
Terkejut, tapi aku macam dah jangka.
Sebab minggu lepas Uncle tak sihat.
BP rendah sangat sampai tal boleh buat rawatan dialisis.
Tapi Sabtu tu diorang dialisis jugak sebab dah 2 kali Uncle Batumalai tak buat dialisis disebabkan BP rendah.

Uncle Batumalai meninggal dunia di wad, pada hari Ahad.
Amoi comel (aku tak ingat nama amoi ni, heheh, sbb panggil amoi je, sebab dia bangsa cina yang paling muda) yang bagitau aku.
Katanya anak Uncle telefon dia.

Ni aku nak cerita, isteri Uncle ni la yang selalu menolong kami di HDU tu untuk membeli makanan.
Tak kira la makanan ke, minta tolong amek ubat di farmasi ke, semua Aunty Rosemarry tolong dengan senang hati.
Sedihnya kami rasa, kehilangan insan yang baik hati di dialisis.
Takziah pada keluarga Aunty Rosemarry.
Siapakah yang sudi bantu kami lagi lepas ni?
Tak dapat kami balas budi Aunty yang selama ni bersusah payah membantu setiap pesakit di HDU.
Aunty Rosemaary juga banyak membantu aku membeli makanan dan mengambil ubat di farmasi.

Aku doakan Aunty Rosemarry tabah dan semoga Uncle Batumalai R.I.P.

No comments :

Post a Comment