Nuffnang Ads

Wednesday 27 November 2013

Tersentuh Lagi Hati Ni - First Year Of A Baby Born 3.5 Months Premature

Tadi kat facebook, ada video pasal baby prem.
Tersentuh lagi hati ni.
Sama sangat dengan keadaan Arissa 2 tahun lepas.
Bezanya, aku langsung tak dapat mendukung Arissa.
Arissa hanya diserahkan pada aku bila saat dia dah pergi menemui Penciptanya.

Serius, masih lagi hati ni tak dapat tahan.
Sering kali menangis merindui Arissa.
Sumpah aku cemburu.
Cemburu tengok video tu.
Walaupon berselirat wayar, mereka tetap membenarkan Si Ibu mendukung bayinya.
Aku langsung tak diberi peluang.
Sekadar mengusap Arissa dari dalam incubator.

Dan memeng aku ingat lagi, bila Arissa menangis, aku usap.
Terus dia tenang dan tertidur.
Memang Arissa tahu Ibunya datang.
Bertambah sedih, aku juga tak dibenarkan tidur di wad NICU kerana kuota adalah untuk ibu-ibu yang menyusukan bayi mereka.
Jadi aku sekadar datang setiap hari dari pukul 10am hingga 7pm.
Merenung dan mengusap tubuh comel itu.

Memang begitulah keaadan Arissa, seperti di dalam video tu.
Berat Arissa sewaktu lahir hanyalah 630 gram.
Bayangkan lah, gula sebungkus pon lagi berat dari Arissa.
Tapi aku memang sangat terkilan tak dapat memeluk Arissa sewaktu dia masih lagi ada di dunia ini.
Tahukah Arissa yang Ibunya ini sangat kepingin nak mendukung dia?
Fahamkah Arissa bukan kehendak Ibu nya yang tidak dapat mendukung dan memeluk dia?

No comments :

Post a Comment