Nuffnang Ads

Friday 1 November 2013

Appointment Semalam... Hoiii..Takut!!!

Semalam aku ada appointment Klinik Kardio.
Nak check jantung, sama ada jantung aku kuat ke tak.
Caranya ada dua, satu berlari atas treadmill selama 10 minit.
Ni bukan lari sikit, kene lari laju-laju supaya jantung berdegup kencang.
So, suami aku kata, aku tak boleh lari, tak pernah lari pon, nanti pengsan.
Wakakaka.... Option kedua adalah cara penggunaan ubat untuk buat jantung berdegup kencang.
So aku pilih yang kedua, nama dia Stress Test.

Tapi nasib tak baik, smalam la bacaan darah tinggi aku menjunam mencanak tinggi.
Test-test je 178/120.
Memang tak la kan.
Puncanya, aku tak makan ubat darah tinggi sebab aku nak dialisis petang tu.
Jadi kecewa juga tak dapat buat procedure tu.
Dari pagi aku tunggu sampai kul 12 tengah hari.
Dah la puasa woiii dari 12 tengah malam.

Berkeriuk perut, tapi tak dapat buat test.
Pastu doktor bincang ngn aku, kalo nak amek appointmet baru, takut lambat sangat.
Lagi 5 bulan baru ada tempat kosong.
So doktor suggest buat Angiogram.
Wooohooooo!!!! Takut aku.
Ye, aku memang penakut, aku takut sakit kene cucuk-cucuk tu semua.
Aku takut setiap kali kene buat procedure baru.
Wuwuwuwuwu...nangis, sebab doktor kata itu je cara nak tengok keadaan jantung aku.

Angiogram ni, cucuk jarum dari pangkal peha rasanya, terus sampai jantung.
Eh la....aku sedaya upaya tak nak Google cmne procedure dia.
Tapi mesti Google jugak, dan akhirnya buat aku takut.
Waaaa...... Memang aku takut pon sekarang ni.
Camne ni, camne nak hilangkan takut ni.


No comments :

Post a Comment