Nuffnang Ads

Tuesday 4 June 2013

Not Feeling Well~

Hari ni berattt je rasa nak bangun pagi.
Sejak batuk-batuk ni, satu badan sakit-sakit.
Pagi ni bangun, pening ada, sakit badan ada.
Tapi memikirkan kalo cuti banyak nanti, habis la gaji aku.
Berapa je yg dapat hujung bulan nanti.
Dah la belanja nak g dialisis setiap bulan memang fix.
Tapi gaji aku je tak fix.

Kadang-kadang penat jugak, xde consideration di sini.
Aku kalo g dialisis, habis cuti aku ditolak.
Bila cuti dah habis tu, habis pulak gaji aku ditolak.
Kalo sakit pon gagahkan jugak bangun g ofis.
Sabarkan jugak. Sayangkan gaji yang akan ditolak kalo aku cuti.
Sebab senang kalo keje berdekatan dengan suami.

Itu juga sebab aku selalu ponteng dialisis.
Remuk juga rasa hati, kerja tetap kene disiapkan walaupon aku g dialisis.
Tapi gaji ditolak. Berapa yang tinggal. Menyimpan langsung takde.
Harapkan suami je la untuk menyimpan.

Pada suami la aku harapkan pertolongan hantar g spital seminggu 3 kali.
Kalo keje jauh, tak mampu rasanya nak drive g spital.
Mana nak layan pening, mana nak layan cramp.
Aku bersyukur, dengan aku yang memang da sedia menyusahkan ni,
suami sanggup bersusah bersama aku dan demi aku.


No comments :

Post a Comment