Nuffnang Ads

Monday 3 June 2013

Blackout.... Hahaha, Tajuk Nak Kontroversi Je...~

Hahaha, sebenarnya ni citer da basi.
Minggu lepas nya citer.
Eh, tak basi sangat la.
Hari Sabtu lepas.
Time dialisis.

Satu unit HDU tu trip.
Ada short circuit rasanya.
Tiba-tiba je trip, lampu sume padam.
Mesin sume stop.
Ngeriiiiii wooooo....
Bayangkan kitorang patient sume tengah attach dengan mesin.
Mesin padam.
Kalo darah beku, pengsan woooo....

Masa tu elok plak time rehat kan.
Staff yang tinggal Staff Nurse Naseha dengan Staff Nurse Sarah.
Huru-hara kejap nak on kan balik sume mesin.
Kesian aku tengok Seha ke hulu ke hilir.

Elok je da on balik mesin-mesin sume.
Pappp...!!! Padam balik.
Second time. Kali ni aku da cuak jugak.
Mesin aku dari tadi belom on lagi.
Ni padam lagi sekali.
Mesin aku belom jgk On.
Kang darah beku sebeban dalam line tu kannggggg....
Mau aku pengsan kat situ.

Terus mintak suami call kan MA Lutfi.
Dia keluar solat dan rehat.
Nasib baik dengan pantas Abg Lutfi datang.
Membantu Seha dan Sarah.
Kak Ros dari CAPD pon datang.
Huru-hara return darah dulu bagi semua patient.
Takut blood clots.






Hehehe, nampak tak gelap.
Tapi camera ni terang.
Jadi tak nampak la konon-konon gelap tu.
Sume mesin tengah ter"STOP".






MA Lutfi tengah return darah Kak Kastini.
Kak Kastini return terus kan darah.
Dia da buat 3 jam setengah.
So, ok la kot nak return.
Kitorang yang baru start sejam ni risau ni.






Hehehe, Kak Kamisah mengenang nasib kot-kot tak dapat dialisis hari ni.
Ramai-ramai la kami masuk Emergency nanti sebab semua kembung air.
Hahahah....






Muka konon-konon gembira.
Tapi aku memang sentiasa gembira je.
Risau sket je. Takut blood clots.
Hehehehe....

Lepas tu ok je.
Dorang dapat kenal pasti apa masalah.
Trip wire penimbang sebab ada kebocoron air kat situ.


No comments :

Post a Comment