Nuffnang Ads

Thursday 7 August 2014

Endoskopi

Semalam merasa duduk wad setengah hari
Day Care Ward namanya.
Nak buat endoskopi.
Masuk camera sampai dalam perut.
Masuk ikut mulut.
Aku dah penah buat prosedur ni...lamaaaaaaaa dulu.
Jadi konon-konon boleh handle. 
Wakakakaka....

Padahal aku lupa betapa terseksa nya bila tiub camera tu masuk.
Macam nak pengsan aku nak terbelahak.
Tu la....berlagak nau...mula-mula doktor tu nak bagi ubat tido.
Eceh...sebab konon aku lagi rela buat hidup sebab takut nak cucuk-cucuk branula lagi.
Jadi dengan poyonya aku cakap, "Dulu saya buat xde tido pon."
Haaaa...aku lupa agaknya betapa "SERONOK" nya bila tiub tu masuk.
Hahhahahahaa....

Nasib baik kejap woooiiiii..!!!
Aku dah siap keluar air mata, keluar air liur, muntah bagai siap.
Bila doktor masukkan angin dalam perut, aku sendawa besar keluarkan balik.
Tapi sendawa tu automatik. 
Pastu nurse tu pesan suruh tahan angin tu, sebab kalo x susah nak amek sample.
Camne ntah gaya aku nak tahan angin tu.
Dia automatik keluar.

Tapi prosedur tu kejap je, dalam 10 minit kot.
Tapi cuba la bayangkan tiub diameter 10cm masuk ikut tekak ko, godok dan godok sampai dalam perut.
Kahkahkahkah...mau tak keluar air mata....

No comments :

Post a Comment